středa 6. června 2012

ve Finsku

Japonské vydavatelství Paumes vydává knihy o životním stylu v různých zemích. V knize o finském bydlení je představen byt módní návrhářky Tuuly Pöyhönen.

Myšlenka domu jako hnízda, kde se s rodinou uzavřete před zbytkem světa, připadala Tuule staromódní. S rodinou obývá prostor v bývalé továrně v centru Helsinek a pojala ho jako místo pro bydlení, pro dílnu a dokonce i jako obchodní prostory pro klienty. 
Tak se jí podařilo sladit práci a rodinu. 
Dům  otevřela zákazníkům a snaží se nabídnout pocit pohodlí, chce, aby klient poznal atmosféru jejího domova. 
Tuula si totiž myslí, že soukromí je jen stav mysli a že přítomnost hostů domácí atmosféru nijak nenarušuje.
Je to velmi neformální, zajímavý, inspirující přístup k bydlení, který zároveň ponechává velký prostor pro děti.
Dominantní barvou je bílá, zajímavá je kuchyň sestavená ze skříněk z nerezové oceli.  Vidíme tu spousty dětských kreseb. Velký jídelní stůl je opatřen kolečky k přesunu, protože zároveň slouží jako pracovní plocha...Tady se nic nepředstírá, tady se žije, odpočívá, hraje, pracuje.











 


módní značka ONNI-Tuula Pöyhonen

foto: Hisashi Tokuyoshi

2 komentáře:

  1. Bydlení těchto činorodých včeliček, kde to žije, mám moc ráda. Akorát já, co jsem se stala obyvatelkou RD místo bytu, jsem ráda zalezlá v té své noře, ale vím, že to není úplně dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pracovní atmosféra a tvůrčí nepořádek v bytě jsou vždycky zajímavé. Já doma taky většinou zalézám do nory, lidí přes den potkávám příliš mnoho.

      Vymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře.